تذکر نمایندگان مجلس به رئیس جمهور برای چگونگی اداره و تعیین تکلیف بیت المال عمومی کشور

تذکر نمایندگان مجلس به رئیس جمهور برای چگونگی اداره و تعیین تکلیف بیت المال عمومی کشور

🔹 برخی از نمایندگان مجلس در تذکری به رئیس جمهور خواستار تعیین تکلیف و توضیح او برای چگونگی هزینه و مصرف بیت المال در ستادها و بنیادهای مختلف شدند.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده حوزه مهریز:
🔺 محمدرضا صباغیان نماینده مردم شریف مهریز؛ ابرکوه؛ بافق؛ بهاباد و خاتم در مجلس شورای اسلامی بهمراه برخی از نمایندگان با طرح سوال از رئیس جمهور خواستار تعیین تکلیف و چگونگی هزینه و مصرف بیت المال در ستادها و بنیادهای مختلف شدند.

🔺 در این تذکر که به تائید و امضای 30 نماینده مجلس در دوره دهم رسیده از رئیس جمهور خواسته شده است: بر اساس اصل 49 قانون اساسی و در شرایط حادّ اقتصادی کشور که در دوره کنونی با آن دست و پنجه نرم میکند برای مردم و نمایندگان توضیح دهد که بر سر بیت المال چه آمده است و اموال بیت المال در ستادها و بنیادهای مختلف چگونه هزینه و اداره میشود؟

🔺 نمایندگان با اشاره به اصل 49 قانون اساسی و تاکید به پایبندی حفظ منافع کشور توسط رئیس جمهور از او پرسیده اند که وجود دو خزانه در کشور به چه دلیل است و چرا خزانه ی بنیادها و ستادهای اجرایی و صندوق بانک مرکزی از هم مجزا و منفک است؟

🔺 در ادامه نمایندگان سوال کننده از عدم نظارت کافی رئیس جمهور در موضوع بیت المال و اجرای نادرست اصل 113 قانون اساسی انتقاد کرده و از دکتر روحانی خواسته اند که توضیح بدهد که بیت المال در دست چه کسانی است و چه مجموعه هایی آن را اداره می نمایند.

→ خواندن مطلب قبلی

جلسه محمدرضاصباغیان با اعضا شورای مشورتی و جوانان دغدغه‌مند مسائل اجتماعی در شهرستان خاتم و بررسی مشکلات

خواندن مطلب بعدی ←

جلسه شورای اداری استان به منظور تقدیرو تجلیل از نمایندگان دوره دهم مجلس شورای اسلامی استان

محبوب ترین