🔻صباغیان در نطق میان دستور در صحن علنی مجلس به نقاط مثبت و ضعف جامعه امروز پرداخت
🔹در ابتدا با عرض سلام و ادب خدمت نمایندگان محترم و مردم شریف ایران اسلامی به بررسی نقاط مثبت جامعه پرداخت که به شرح ذیل است
🔸انقلاب ما توانست نگاه دینی را با نگاه مردم سالاری تلفیق و در قالب نظام اسلامی پدیدار و حکومت مستحکمی را بنا نهد که در عصر امروز اگر نگوییم بی نظیر ، کم نظیر است و باید قدردان آن باشیم
🔸دومین نقطه قوت نظام اسلامی وجود رهبری حکیم ، صالح و مدبر در راس نظام است که بعد از غروب خورشید پر فروز امام امت سکاندار ان شد انتخابی که در ان شرایط سخت چیزی به جز فضل الهی نبود
🔸سومین بعد قوت جمهوری اسلامی استقلال سیاسی کم نظیر آن است ،بنده رشته تاریخ درس خوانده و گذشته ملت ها و دولت ها را مطالعه کرده ام در ادوار چند سده اخیر ایران کمتر حکومتی استقلال سیاسی امروز را داشته که بدون توجه به سیاستهای زورگویانه استعمارگران به راه انتخاب کرده خود ادامه می دهد
🔸قدرت دفاعی و راهبردی ما در منطقه و جهان که بر اساس آیه شریفه و اعدو لهم مااستعطم من قوه شکل گرفته چهارمین نقطه قوت ایران است که دشمنان را در گفتگو و برخورد با ایران به احترام وا داشته و باید گفت بیشترین عصبانیت دشمنان ما و بخشی زیادی از تحریمهای امروز ناشی از همین قدرت دفاعی ایران است
🔸پنجمین امتیاز نظام اسلامی وجود ثبات و امنیت پایدار کشور است و زمانی اهمیت آن را بیشتر درک می کنیم که خدای ناخواسته آن را از دست داده باشیم
🔹اما نقاط ضعف و ایراداتی که وجود دارد و باید درمان کرد که اگر توجه نشود به مرور نقاط قوت ما را دچار آسیب خواهد کرد به شرح ذیل می باشد
🔸مهمترین مشکل ما ضعف در حوزه قانون گذاری و نظارت است
متاسفانه مجلس به جای پرداختن به وظایف اصلی بیشتر به کارهای اجرایی و محلی روی می آورد ،این رویه و ضعف باعث گردیده برای انجام وظایف به جا مانده مجلس به مرور شوراهای عالی متعددی همچون شورای عالی انقلاب فرهنگی ، شورای عالی فضای مجازی ، بورس و از همه بالاتر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران تشکیل و تصمیمات فرا قانونی بگیرند که این برخلاف نص صریح اصل 71 قانون اساسیت که قانون گذاری را به عهده مجلس قرار داده است چرا که مجلس از منتخبان مردم و اساس مردم سالاری می باشد
امروز نحوه قانونگذاری در شورای عالی هماهنگی اقتصادی شاید موقتا مشکلاتی را حل نماید ولی تیر خلاصی به مجلس است که مرگ و جنازه بزرگ مجلس را در آینده خواهیم دید و بعدا چه هزینه هایی که برای تضعیف این پایه اصلی مردم سالاری پرداخت نخواهد شد
امروز مجلس از این بابت خواب خواب خواب است و بعضی ها برای مصلحت خود را به خواب زده ایم باید بدانیم حرمت امامزاده را متولی آن نگه می دارد که متاسفانه امروز و دیروز متولیان مجلس جایگاه و مقام ظاهری خود را دیدند و می بینند تا جایگاه مجلس را ، باید مجلس برای این موضوع با مقام معظم رهبری مشورت و مجلس را از این وضعیت نجات دهد کاری که جناب اقای قالیباف در سال اول وعده ان را داد ولی اقدامی نکرد
“سرچشمه بتوان گرفتن به بیل / چو پر شد نتوان گرفتن به پیل”
🔸دومین ضعف بزرگ ما اصولا روابط بر ضوابط و مقررات میچربد
نتیجه این چربیدن ریزش متروپل ، حادثه راه آهن مشهد به یزد ، حادثه پلاسکو ، تراکم فروشی ، ساخت برج هایی که قارچ وار بدون توجه به فضاهای آموزشی ، فرهنگی ، تفریحی و بهداشتی می رویند و مردم را به قفس های بتونی سوق می دهند و آسیبهای اجتماعی این برج ها بالاترین کشتار را از ساکنان خود دارد ، ترافیک وحشتناک ، آلودگی هوا ، افزایش پرونده ها در دادگاه ها ، افزایش زندانیان ، سرقتها ، طلاق و کودکان کار ، سفارشی شدن کارها ، مجوزها ، اشتغال ، تسهیلات و حتی بخشی از گران فروشیها ریشه در همین چربیدن روابط بر ضوابط دارد ولی کمتر به این مهم پرداخته می شود
🔸سومین ضعف در نظام اسلامی رواج ربا و اخذ سودهای کلان بانک هاست که نتیجه آن شده یمحق الله ربا
برکت کم امروز تورم و افزایش قیمت ها و و شب و روز دویدن مردم بعضاً دو شیفت و سه شیفت کار کردن و له له زدن بخش های زیادی از مردم نتیجه ای جز زیر پا نهادن این حکم الهی نیست بی دلیل نیست که خداوند در قرآن کریم می فرماید اگر ربا را ترک نمی کنید اعلان جنگ کنید با خدا و رسول در تعجبم که چرا علمای دین و مراجع فریاد نمی زنند علمای بزرگ اگر این سود های بانکی ربا نیست پس ربا چیست و کجاست
بعضی از کشورهای غربی و پیشزفته مدت هاست اثار ان را متوجه و سود بانکی را از سیستم حذف یا به حداقل رسانده اند ولی ما چطور
🔸اصلاح ساختار سیاسی و اداری کشور و نبود اجرای مدیریت واحد شهری یکی دیگر از نیاز ها و ایراداتی است که از نان شب برای اصلاح امور و رفع مشکلات مردم واجب تر است و تا این درست نشود امور اصلاح نخواهد شد
🔸آخرین ایرادی که احساس می شود به مرور در بین مسولین بویژه ما نمایندگان بیشتر شکل گرفته از مقامات و مسئولین عادلانه انتقاد نمی کنیم نمایندگان بر اساس وظیفه و مطابق با اصل 84 و 86 قانون اساسی در همه امور می توانند اظهار نظر و نقد و پیشنهاد داشته باشند ولی برای برخی از مسئولین و دستگاه ها در انتقاد افراط می کنیم ولی از بعضی نهادها و دستگاه ها به ویژه نهادهای زیر مجموعه رهبری احتیاط می کنیم از خود ایشان که هیچ ما خیلی از وقت ها از ترس رد صلاحیت انتقاد و ایرادی را مطرح نمی کنیم و الان که خود من هم دارم این مطلب را مطرح می گویم ترس رد صلاحیت دارم شاید رد صلاحیت هم نباشد ولی این ترس وجود دارد این ترس برای نمایندگان نباید باشد در احادیث ما نصیحت و امر به معروف و تذکر برای مسولان و پیشوایان مسلمین سفارش شده ضمن این که وقتی ما ایرادها را نمی گوییم دشمنان به شکل افراطی و دیوانه وار و به ناحق در رسانه ها و گروه ها و سایت ها و شبکه های می گویند
🔷در پایان عرض می نمایم این عرایض و صحبت های حقیر کوچک ترین ارادتی را از نظام اسلامی و مقام معظم رهبری کم نمی کند به کوری چشم دشمنان به ویژه آمریکا و رژیم صهیونیستی ما از حامیان نظام اسلامی و مقام ولایت هستیم و دستورات ایشان برای ما امری مطاعست ولی باید بر اساس اصل 84 و 86 قانون اساسی و از باب امر به معروف و نهی از منکر که بهترین امر به معروف و نهی منکر تذکر مردم به ما و ما هم به مسولان و مقامات است پیشنهادات و نقدهای خود را بگوییم و زمانی که رهبری فرمان دهد همه یک صدا و یک دست پشت سر رهبری خواهیم بود