
این نشست با هدف پیگیری وضعیت راههای ارتباطی مشترک دو استان، با حضور استاندار کرمان، محمدرضا صباغیان نماینده مردم مهریز، ابرکوه، بافق، بهاباد، خاتم و مروست، شهباز حسنپور بیگلری نماینده راور و کرمان، غلامرضا نویدی نماینده شهربابک، عبدالحسن همتی سراپرده نماینده زرند و کوهبنان، احمد انارکی محمدی نماینده رفسنجان، معاونین سیاسی و عمرانی استانداری یزد، مدیران کل راه و شهرسازی و راهداری استان یزد و کرمان، رئیس سازمان برنامه و بودجه استان کرمان، فرمانداران بافق، بهاباد، خاتم و مروست از استان یزد و فرمانداران رفسنجان و انار از استان کرمان برگزار شد.
در این نشست، راههای کلیدی و پروژههای ارتباطی ذیل در دستور بررسی قرار گرفت
محور مروست –خبر: مقرر شد اخذ مجوز ماده ۲۳ آن از طریق استان کرمان پیگیری و اخذ شود.
باند دوم محور هرات–شهربابک: قرار بر این شد کمربندی شهر بابک که بخشی از این مسیر است به طول ۶ کیلومتر در دستور کار قرار گرفته و اجرایی شود مابقی محور نیز از طریق تخصیص اعتبارات ملی ۱۰۰٪ تخصیص یافته و برای باقیمانده اعتبار از طریق منابع استانی کرمان و یزد تامین اعتبار شود.
باند دوم مسیر زرند–بافق: قرار شد قسمت شهرستان بافق را اداره کل راه و شهرسازی استان یزد ظرف مدت یک ماه مناقصه آن را برگزار کند. بخشهایی از اعتبارات آن از محل سهم اعتبارات توازن تأمین خواهد شد. همچنین، بخش سمت زرند نیز پروژه از اعتبارات توازن زرند آغاز خواهد شد.
جاده بافق–رفسنجان: مقرر گردید برآورد مالی پروژه انجام و نقشه های اجرایی آن تهیه شود. تأمین اعتبار این پروژه نیز به صورت مشترک از سوی دو استان دنبال خواهد شد.
برای محورهای آسفیچ–کوهبنان / بهاباد–راور / بهاباد–کوهبنان و بافق–سبزدشت–کوهبنان، توافق شد که مطالعات تکمیلی، برآورد هزینهها و بررسیهای لازم انجام گیرد تا در جلسه بعدی درباره چگونگی آغاز عملیات اجرایی تصمیمگیری شود.
از دیگر موضوعات مطرح شده در این نشست درخواست رفع ممنوعیت عبور ماشین های سنگین از جاده هرات – شهربابک بود که مقرر شد پیگیری شود.
این نشست که به عنوان نمونهای موفق از هماهنگی بین استانی برگزار شد، نقشی مؤثر در توسعه زیرساختها، بهبود دسترسی جادهای و تقویت پیوندهای اقتصادی و اجتماعی نهتنها میان یزد و کرمان بلکه در سطح ملی خواهد داشت.
ضمناً در پایان مقرر شد این جلسات به شکل فصلی و موضوعی برگزار شود.